Content Marketeer

Vacature gesloten

Content Marketeer

Vastgoedplan Nederland Haarlem

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo-opleiding
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van Hubspot , Google Analytics en Excel
  • Creatief, commercieel, aantrekkelijk en zakelijk kunnen schrijven
  • Goede beheersing Nederlandse taal

Wat krijg je?

  • € 3.000 - € 4.000 bruto p/m
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Gratis gebruikmaken van gym en sauna

Wat doe je?

  • 50% Content creëren
  • 20% Communicatieplan opstellen
  • 20% Intern overleg met Projectontwikkelaar en Designer
  • 10% Intern overleg met Salesafdeling

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Content Marketeer bij Vastgoedplan Nederland ben je verantwoordelijk voor het creëren van alle tekstuele content van de organisatie. Vastgoedplan Nederland koopt stukken grond op en ontwikkelt deze tot nieuwe woonwijken, dankzij inbreng van investeerders. Dit proces kent verschillende stappen en mijlpalen, dus het is belangrijk dat je dit goed naar klanten communiceert via de website, e-mail en socialmediakanalen. Het doel van jouw content is vastgoedprojecten verkopen en klanten op de hoogte houden van ontwikkelingen en actualiteiten. 

De input voor de content die je schrijft, haal je op bij de Projectontwikkelaar. Daarnaast ondersteun je hem met formele, strategische communicatie richting investeerders, gemeenten en instellingen. Ook werk je veel samen met de Grafisch Designer: tekst en beeld gaan immers hand en hand. Ook maak je alle content seo-proof in samenwerking met de Digital Marketeer, zodat Vastgoedplan Nederland vindbaar en zichtbaar is.

Daarnaast heb je een belangrijke rol in het Salesproces, aangezien je jouw content omzet in belscripts die de Salesafdeling vervolgens gebruikt om potentiële klanten te overtuigen. Je ziet dus meteen het resultaat van je gelanceerde campagnes.

Je bent onderdeel van team Backoffice, samen met de Managing Director, Planoloog, Projectontwikkelaar, Grafisch Designer, Digital Marketeer, Head of Compliance, Administratief Medewerkers en HR Manager.

Als je het leuk vindt om veel initiatief te nemen en druk bezig te zijn met het communiceren van updates, en je het uitdagend vindt dat je in een commerciële wereld werkt waarin je je regelmatig moet verantwoorden richting het management, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Content Marketeer

Op een leuke werkdag bereid je een campagne voor die de Salesafdeling die middag meteen kan gebruiken. Daarnaast overleg je met de Designer over de visuals van deze campagne.

Op een mindere werkdag heb je weinig relevante content kunnen vinden omtrent de ontwikkelingen van een lopend project.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Overleg met team Backoffice
    • Ontbijt
    • Campagne voorbereiden
    • Input doornemen van Projectontwikkelaar
    • Content en campagne klaarzetten voor Digital Marketeer
    • Werken aan communicatieplan
    • Lunch
    • Overleg met Designer over visuals
    • Dagopening Sales
    • Ontbijt
    • Lunch
    • Content creëren voor website
    • Overleg met Digital Marketeer
    • Juridische stukken nalezen
    • Sporten met collega's
    • Dagopening Sales
    • Ontbijt
    • Resultaten campagne analyseren
    • Relevante content verzamelen
    • Lunch
    • Content schrijven voor LinkedIn
    • Sporten met collega's
    • Dagopening Sales
    • Ontbijt
    • Lunch
    • Projectupdates schrijven voor WhatsApp
    • Brieven schrijven naar gemeenten
    • Belscript schrijven
    • Overleg met team Backoffice
    • Dagopening Sales
    • Ontbijt
    • Resultaten campagne analyseren
    • Content creëren voor website
    • Overleg met Management
    • Overleg met Digital Marketeer over SEO

Voorbeeld uit de praktijk

Je verstuurt een update over een project en analyseert vervolgens de reacties van klanten. Hoe speel je hier slim op in?

Je hebt een gesprek gehad met de gemeente en de resultaten hiervan verwerkt in de digitale rondleiding die jullie (potentiële) klanten aanbieden. Als jullie plan wordt ingediend en goedgekeurd door de gemeente, zijn jullie een stap verder in de projectontwikkeling. Daarom roepen jullie de klanten via een update op om nog snel bij te kopen of in gesprek te gaan. Je analyseert vervolgens de reacties van klanten en het resultaat: gaan de klanten (bij)kopen of niet? Op basis van deze resultaten kun je nieuwe input geven voor een vervolgcampagne, of besluiten dat je dezelfde campagne opnieuw gaat lanceren.

Groeipad

Het groeipad bij Vastgoedplan Nederland staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. Groeimogelijkheden zijn afhankelijk van jouw kwaliteiten. Als Vastgoedplan Nederland hard groeit, dan groei jij mee.

Content Marketeer
Senior Marketeer
Head of Marketing

Werken bij Vastgoedplan Nederland

Vastgoedplan Nederland BV is opgericht in 2011 met als doel om investeren in projectontwikkelingen voor iedereen toegankelijk te maken. De organisatie verkoopt grond waar kansen liggen om woonwijken en bedrijventerreinen te ontwikkelen. Vastgoedplan Nederland is van kavel tot bouw betrokken bij de ontwikkeling: de grond wordt verkocht aan investeerders en de omzet wordt gebruikt om de projectontwikkeling te financieren. Het risico daarbij neemt Vastgoedplan voor hun rekening, waardoor de balans tussen ontwikkelaar en de investeerder intact blijft.

  • Kantoor in Haarlem
  • 18 werknemers
  • 33% / 66%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Informeel

Collega's

Foto van medewerker Yahya Al-Sabti
Foto van medewerker Brenda de Bruin
Foto van medewerker Larbi Ahmed Salah

Yahya Al-Sabti (27) - Commerciële medewerker binnendienst front office

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Het sociaal contact met zowel collega’s als relaties is voor mijn een pré. Daarnaast sprak het bonussysteem mij aan wat toepasselijk is in de sales. Dit was ik wel gewend, alleen dan op een ander niveau.

Wat was je vorige baan?
Leidinggevende in een restaurant.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met mijn vrienden.

Brenda de Bruin - HR-manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De informele werksfeer, werken met professionals in diverse vakgebieden samen een doel voor ogen hebben. Dat sprak mij meteen aan!

Wat was je vorige baan?
HR Manager - kappersbranche.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten boksen en ik ben graag op het strand.

Larbi Ahmed Salah (35) - Sales team manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De reden dat ik ben gaan werken bij Vastgoedplan Nederland is omdat ik geloof in het product en in de werkwijze van dit bedrijf. Je leert dagelijks nieuwe dingen en wordt scherp gehouden op alle ontwikkelingen. Naast dat je deel uit maakt van een top team wordt ook jouw stem gehoord.

Wat was je vorige baan?
Store manager Swarovski.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met familie.

Sollicitatieproces

Telefonisch gesprek met HR Manager
Gesprek met collega en HR manager
Opdracht
Gesprek met Directeur en HR manager

Interessante baan?

Terug naar boven